Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Kosmas:

β. Με τους Μητροπολίτες πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνο και Ναυπάκτου Ιερόθεο, το πρόβλημα είναι κατ’ αρχήν διαφορετικό. Και οι δύο αυτοί Ιεράρχες είναι απ’ τη μιά μεριά αντιπαπικοί, αντιοικουμενιστές και ανθενωτικοί. Απ’ την άλλη όμως μεριά, ατυχώς, και οι δύο αυτοί Ιεράρχες διατηρούν «κοινωνία» με τους άλλους Λατινόφρονες επισκόπους και Πατριάρχες, που απαγορεύουν οι Πατέρες.
Και όταν οι Πατέρες της Εκκλησίας απαγορεύουν αυστηρά αυτή την «κοινωνία», πως είναι δυνατό να έλθω εγώ τώρα, λόγω ανυπόκριτης αγάπης και θαυμασμού στα πρόσωπά τους, και να αμνηστεύσω τη στάση τους αυτή;
Γι’ αυτό, στο ερώτημά σου, αδελφέ
Misha
, μολονότι φέρνω στη σκέψη μου κάποιο αρκετά παρόμοιο προηγούμενο, που αναφέρει ο Ευαγγελιστής (Ματθ. 22, 15-21), θα σου ειπώ το εξής. Πριν λίγους μήνες, Νεοημερολογίτης, αγωνιζόμενος για την ορθή πίστη, σε συζήτησή μας για θέματα Ορθοδοξίας, μου «πέταξε» με κάποιο παράπονο τη φράση «εμείς οι Λατινόφρονες....)! Του απάντησα αμέσως τα εξής: «Εγώ δεν σε αποκάλεσα ποτέ έτσι! Ούτε έχει σημασία το τι σε θεωρώ εγώ. Αυτό που έχει σημασία είναι το πώς σε θεωρούν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Κι’ αυτό, το ξέρεις πολύ καλά»!
Την ίδια απάντηση θα έδινα και στους δύο αυτούς Ιεράρχες, αν ρωτούσαν ποτέ τη γνώμη μου. Θα τους παρέπεμπα στους Πατέρες, οι οποίοι είναι ξεκάθαροι στο ζήτημα αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: