Saint John Chrysostom : HOMILY XXI. ROM. XII. 4, 5.


"For as we have many members in one body, and all members have
not the same office; so we, being many, are one body in Christ, and
every one members one of another."

AGAIN he uses the same ensample as he does to the Corinthians,
and that to allay the same passion. For great is the power of the
medicine, and the force of this illustration for the correcting of this
disease of haughtiness. Why (he means) dost thou think highly of
thyself? Or why again does another utterly despise himself? Are we
not all one body, both great and small? When then we are in the total
number but one, and members one of another, why dost thou by thy
haughtiness separate thyself? Why dost thou put thy brother to
shame? For as he is a member of thee, so art thou also of him. And it
is on this score that your claims to honor are so equal. For he has
stated two things that might take down their haughty spirit: one that
we are members one of another, not the small of the great only, but
also the great of the small; and another, that we are all one body.

Μ.Τρίτος: Αντιστάσεις κατά του εξισλαμισμού

«Χριστός ημάς ουδέν ωφελήσει»!


Η παταγώδης αύτη κατάπτωσις της εκκλησιαστικής ημών Ηγεσίας, δέον να σημειωθή ότι ουδέν άλλο διαδηλοί, ειμή σαφεστάτην αθέτησιν του θεμελιώδους Δόγματος της απολυτρωτικής μοναδικότητος της ορθοδόξου υποστάσεως της αγίας ημών Εκκλησίας και Πίστεως. Κατ΄ ακολουθείαν είναι ανάγκη, όπως γίνη επίσης αντιληπτόν και καταστή συνείδησις εκάστου πιστού και ιδίως των Επισκόπων και των Αγιορειτών, ότι η διακηρυχθείσα αίρεσις του οικουμενισμού, τους υιοθετούντας ή τους κατά διάφορον τρόπον κοινωνούντας προς αυτήν, ως π.χ. δια της διαμνημονεύσεως του διακηρύξαντος ταύτην και των μετ΄ αυτού κοινωνούντων, καθιστά τούτους  «συναπολλυμένους» τη ούτω κοινωνούση αιρέσει, ότε πλέον, «Χριστός ημάς ουδέν ωφελήσει»!

π. Μεταλληνός: Η συνάντηση Ορθοδοξίας-Ελληνισμού

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟ


Σεβασμιώτατε,
πριν από χρόνια, όταν ήσασταν αρχιμανδρίτης, είχα αξιωθεί να πάρω την ευχή σας. Μεταξύ των αγαπημένων μου προσώπων είναι και παλαιά πνευματικά σας παιδιά. Από τότε έχουν περάσει αρκετά χρόνια. Λυπούμαι πολύ που γράφω τα πιο κάτω, τα γράφω όμως με σεβασμό απέναντί σας ως κληρικό και κυρίως ως αρχιερέα.

1. Δεν θα σχολιάσω τη στάση σας έναντι της Χρυσής Αυγής, ή μάλλον θα πω ότι πολύ καλώς λέτε ότι ο "Χριστός" της ΧΑ δεν ταυτίζεται με τον Χριστό της Εκκλησίας. Αυτή είναι η φωνή της Εκκλησίας, όντως. Όμως, σας ερωτώ: Ο "Χριστός" του Σύριζα, Σεβασμιώτατε, ο "Χριστός" της Αριστεράς, ταυτίζεται με Αυτόν της Εκκλησίας; Αν ναι, άδικα χύθηκε αίμα εκατομμυρίων νεομαρτύρων και ομολογητών, από τον άγιο Βλαδίμηρο Κιέβου και τον άγιο Βενιαμίν Πετρουπόλεως και τον άγιο Λουκά τον Ιατρό, μέχρι τον δικό μας εσταυρωμένο παπά Γιώργη Σκρέκα και τους κληρικούς του Φενεού και τον Ρουμάνο Βαλέριο Γκαφένκου, τον "άγιο των φυλακών"....Ολοι αυτοί μαρτύρησαν ή πέρασαν φοβερές κακουχίες επειδή διακήρυξαν, λόγω ή έργω, ότι ο "Χριστός" της Αριστεράς δεν είναι ο Χριστός της Εκκλησίας, είναι ψευδο-Χριστός, δηλαδή Αντίχριστος. Αν εσείς λέτε τη μισή αλήθεια, Σεβασμιώτατε, να ξέρετε ότι η μισή αλήθεια ισοδυναμεί με ψεύδος!

2. Διακηρύσσετε στα συριζο-συνέδρια της Θεσσαλονίκης ότι το μεταναστευτικό δεν αφορά στην Εκκλησία (τότε, γιατί όμως ασχολείστε με αυτό;). Άρα, δεν σας ενδιαφέρει αν οι χριστιανοί στην πατρίδα μας καταντήσουμε μειονότητα μέσα σε θάλασσα μουσουλμάνων, φερμένων από την Τουρκία. Δηλαδή, Σεβασμιώτατε, δεν ενδιαφέρει την Εκκλησία αν το Ορθόδοξο χριστιανικό ποίμνιο σιγά-σιγά πνίγεται μέσα στη λαοθάλασσα του αφροασιατικού ισλάμ, αν οι δουλειές σιγά-σιγά καταλαμβάνονται από λαθρομετανάστες, αν τα μεροκάματα πέφτουν, αν διαπράττονται εγκλήματα, αν κυκλώματα πλουτίζουν, αν η Τουρκία εμφανίζεται ως εκπρόσωπος και προστάτις όλων αυτών που έχουν εισέλθει στη χώρα μας παράνομα, αν καταντήσουμε όπως οι Κόπτες στην Αίγυτπο ή όπως οι χριστιανοί στη Συρία...Μάλιστα, Σεβασμιώτατε... Θα μου επιτρέψετε να πω ότι εδώ
καλύτερα να μιλάτε σε πρώτο πρόσωπο. Δηλαδή, να λέτε καλύτερα: "Εμένα, προσωπικά, δεν με ενδιαφέρει το μεταναστευτικό, γιατί αυτή είναι η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΟΥ. Για λόγους ιδεολογικούς. Όχι, πάντως, πνευματικούς"....Διότι τα παραπάνω είναι υπαρκτά προβλήματα, Σεβασμιώτατε, που αγγίζουν το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών και των εγγονιών μας….Άρα, οφείλουν να αφορούν στην Εκκλησία. Καλό, λοιπόν, είναι να διευκρινίζετε ότι, στο συγκεκριμένο θέμα, μιλάτε με βάση τις προσωπικές σας ιδεολογικές προϋποθέσεις, όχι με βάση την πίστη της Εκκλησίας....


3. Αφού ενδιαφέρεστε τόσο για τους μετανάστες Σεβασμιώτατε, θα ήθελα να γνωρίζω αν στην μητροπολιτική σας περιφέρεια γίνεται κατήχηση μεταναστών, αν μοιράζεται η Καινή Διαθήκη στις γλώσσες τους, αν γίνεται προσπάθεια προσέγγισής τους και ένταξής τους στο Σώμα Χριστού. Εκτός και αν Εκκλησία = συσσίτιο, οπότε δεν χρειάζεται να συζητούμε τίποτα παραπέρα. Αυτό άλλωστε θέλει και ο Σύριζα. Αφού ο άνθρωπος, για αυτούς, ένα κομμάτι κρέας είναι, ένας ομιλών πίθηκος. Και η ιεραποστολή στους μετανάστες είναι ενέργεια προς αποφυγή, αφού υπονομεύει το δόγμα του πολύ-πολιτισμού, το νέο τοτέμ της Αριστεράς.

4. Θα ανατρέξω, για τους αναγνώστες, στην Καινή Διαθήκη: "Ει δε τις των ιδίων και μάλιστα των οικείων ου προνοεί, την πίστιν ήρνηται και έστιν απίστου χείρων" (συγγνώμη για το μονοτονικό!) παραγγέλλει ο απόστολος Παύλος στον Τιμόθεο (Α΄
Επιστολή, κεφ. 5). Εδώ βρίσκεται το καινοδιαθηκικό θεμέλιο της φιλοπατρίας (και όχι μόνο εδώ, ας θυμηθούμε τα θρηνητικά λόγια του Κυρίου για την Ιερουσαλήμ).
Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή τη νουθεσία την απευθύνει ο απόστολος προς τον μαθητή του που χειροτόνησε ΕΠΙΣΚΟΠΟ: "Δεν φροντίζεις πρώτα για τους δικούς σου ανθρώπους, την οικογένειά σου, το έθνος σου; Είσαι προδότης της πίστης, χειρότερος από άπιστο!" Τα λέει ο Παύλος, δυστυχώς για τους εθνομηδενιστές και διεθνιστές της Αριστεράς... Πού είναι η φιλοπατρία σας Σεβασμιωτάτε Σιατίστης κ. Παύλε, όταν καλοδέχεστε τον εποικισμό της πατρίδας μας από παράνομους μουσουλμάνους; Πώς τολμάτε και τους αποκαλείτε συλλήβδην όλους «αναξιοπαθούντες» και «δυστυχισμένους», τη στιγμή που ταϊζονται δουλεμπορικά κυκλώματα, ημεδαπά και αλλοδαπά, κυκλώματα δικηγόρων, κυκλώματα λαθρεμπόρων και κάθε Πακιστανός
στέλνει 400 ευρώ τον μήνα, τουλάχιστον, πίσω στο Πακιστάν, μαύρα και αφορολόγητα; Αν ρωτούσατε, Σεβασμιώτατε, μερικούς Πακιστανούς στην "πιάτσα", θα μαθαίνατε την αλήθεια περί "αναξιοπαθούντων"...Και θα μαθαίνατε, επίσης, ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι δυστυχισμένοι, τουλάχιστον δεν είναι περισσότερο δυστυχισμένοι από τον μέσο Έλληνα. Μην τους υποτιμάτε τόσο και μην υποτιμάτε τόσο τη νοημοσύνη μας προκειμένου να φανείτε αρεστός στην αριστερή ιδεολογική δικτατορία της πολιτικής ορθότητας. Αλλά στα συνέδρια και στις τηλεοράσεις όπου δρέπετε εσχάτως δάφνες, Σεβασμιώτατε, οι Πακιστανοί δεν συχνάζουν...
5. Θα γίνω σκληρός. Σεβασμιώτατε μητροπολίτα Σιατίστης κ. Παύλο, μάθετε ότι στον δρόμο που επιλέξατε επ' εσχάτων, ήρθατε δεύτερος, ή μάλλον τρίτος. Ω ναι, δεν πρωτοτυπείτε καθόλου, Σεβασμιώτατε. Εχουμε πριν από εσάς άλλα "μεγάλα" παραδείγματα κληρικών που χρησιμοποιήθηκαν από αλλόθρησκα ή αθεϊστικά συστήματα για να πλήξουν την Εκκλησία. Εχουμε τον παπα-Εφτίμ στην Τουρκία, τον "τουρκορθόδοξο" ψευδοπατριάρχη. Μου είπε παλαιός κωνσταντινουπολίτης ιεροψάλτης ότι, κατά τα άλλα, ως ιερέας ήταν ευλαβέστατος ο παπα-Εφτίμ, ακόμα και ως ψευδοπατριάρχης. Έτρεφε μεγάλη γενειάδα και έκανε μεγάλες νηστείες, αλάδωτες.... Όμως, ήταν πλανεμένος, είχε αυτό το μικρό μειονέκτημα, βλέπετε. Είχε γίνει τυφλό όργανο της πολιτικής του τουρκικού κράτους. Και έχουμε και δεύτερο παράδειγμα ανάλογης "πολιτικής" πλάνης: Τον πρωθιερέα και κατόπιν ψευδο-μητροπολίτη Βεντένσκυ της "Ζώσας Εκκλησίας" στη
μετεπαναστατική Ρωσία του '20 και του '30, της "Κόκκινης Εκκλησίας" των Μπολσεβίκων. Της "Εκκλησίας" που έφτιαξε το αθεϊστικό και αντίχριστο κράτος. Τον κληρικό που συνέβαλε ώστε να οδηγηθεί ο άγιος Τύχων πατριάρχης Μόσχας ο Ομολογητής στη φυλακή, τον κατ' οίκον περιορισμό και τελικά τον θάνατο.
Λυπούμαι που θα το γράψω αυτό το τελευταίο: Ελπίζω να κάνω λάθος, αλλά μου φαίνεται ότι Σεβασμιώτατε, εν αγνοία σας προφανώς, τείνετε να συνδυάσετε τις ιδιότητες των δύο πιο πάνω προσώπων στο πρόσωπό σας. Την ιδιότητα του ενάρετου (κατά τα άλλα...) παπα-Εφτίμ, αφού καταφάσκετε πλήρως στα σχέδια της Τουρκίας για εποικισμό της Ελλάδας με μουσουλμάνους, και την ιδιότητα του νεωτεριστή Βεντένσκυ, του "κόκκινου" "μητροπολίτη", αφού συμπλέετε απολύτως με τον Σύριζα που στόχο έχει την καταστροφή της χριστιανικής πίστης στον τόπο μας.
Τα γράφω αυτά όντας ΡΙΖΙΚΑ αντίθετος στην ιδεολογία, και την αισθητική ακόμα, της Χρυσής Αυγής και τις ακραίες της εκδηλώσεις και τη μισαλλοδοξία της. Αλλά δεν μου αρέσει η μονομέρεια. Αντίστοιχη ακρότητα διαπιστώνω και στα αριστερά του πολιτικού φάσματος και μάλιστα εδώ και δεκαετίες. Δεν θα παραδώσω την Εκκλησία στον αριστερό αντιχριστιανισμό για να πάρω διάσημα
"αντιφασισμού". Αυτό, δηλαδή, ακριβώς που κάνετε εσείς, Σεβασμιώτατε, κερδίζοντας τον τίτλο του "κόκκινου μητροπολίτη", απολαμβάνοντας τους επαίνους των αθέων, αλλά προκαλώντας προβληματισμό στους πιστούς, προβληματισμό που αφορά στη μονομέρειά σας και σε ενδεχόμενο μετάλλαξής σας σε μέλος μιας "φράξιας" του Σύριζα μέσα στην Εκκλησία, Διότι πολλοί πιστοί,
Σεβασμιώτατε, πιστοί που δεν πρόσκεινται στη Χρυσή Αυγή, που δεν ασπάζονται τις ακραίες θέσεις της, λένε ότι δεν ποιμαίνει ο κ. Παύλος, δεν διδάσκει, αλλά πολιτικολογεί με εμπάθεια και διχάζει. Λέει ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ. Πολιτικολογεί υπέρ της Αριστεράς. Και
 μόνο!
Θλίβομαι βαθύτατα Σεβασμιώτατε. Θλίβομαι, διότι δείχνατε διαφορετικός και θλίβομαι διότι βρίσκεστε σε θρόνο που εκόσμησε ένας σύγχρονος άγιος, ο Σιατίστης Αντώνιος, του οποίου τα αγιασμένα οστά αναπαύονται στο προαύλιο του μητροπολιτικού σας μεγάρου. Ολοι μας είχαμε χαρεί όταν τον διαδεχθήκατε, ελπίζω να φανείτε αντάξιός του. Μακάρι με τις πρεσβείες του αγίου ιεράρχου Αντωνίου, ο καλός Θεός να φωτίσει και εμένα και εσάς και όλους τους πιστούς της
δυστυχισμένης πατρίδας μας...
Με σεβασμό προς το αρχιερατικό σας αξίωμα και προβληματισμό για τον τωρινό σας δημόσιο λόγο,

Γιάννης (Καστριώτης)

http://www.romfea.gr/epikairotita/15838-2013-03-03-21-07-06

Φ.Κόντογλου :


Ένας σουλτάνος περπατούσε ένα βράδυ σ’ έναν δρόμο, μια γριά, πολύ γριά, τον γνώρισε και είπε: 

«Πολυχρονεμένε μου σουλτάνε, μέρες να κόβει ο Αλλάχ από μένα, χρόνια να σου δίνει». Ο σουλτάνος παραξενεύτηκε πώς βρέθηκε άνθρωπος να τον ευχηθεί και ρώτησε τη γριά τι καλό είχε δει από αυτόν και τον ευχότανε. Σε πολυχρονίζω, επειδή ο πατέρας σου ήτανε χειρότερος από τον παππού σου και εσύ χειρότερος από τον πατέρα σου, παρακαλώ τον Θεό να σε πολυχρονίζει, γιατί αυτός που θα έρθει ύστερα από σένα, θα είναι ακόμα χειρότερος»!

«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2013»


ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
10 – 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013

Για 12η συνεχή χρονιά, από 10 – 31 Μαρτίου 2013, με την ευκαιρία της εορτής του Ευαγγελισμού, οργανώνονται στην Ενορία Ευαγγελιστρίας στον Πειραιά σειρά Λατρευτικών ευκαιριών, συζητήσεων, πολτιστικών και νεανικών εκδηλώσεων, προβολές ταινιών με την επωνυμία «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2013».

Ιδιαίτερη ευλογία θα είναι η φιλοξενία της θαυματουργού εικόνας της «Παναγίας Ελεούσας της Κυκκώτισσας», πιστό αντίγραφο της εικόνας της Ιεράς Μονής Παναγίας του Κύκκου της Κύπρου, που φυλάσσετο μέχρι το 1922 στο Μετόχι της Ιεράς Κύκκου στην Ανδριανούπολη της Ανατολικής Θράκης και μετά τη Μικρασιατική καταστροφή φυλάσσεται στο κειμηλιαρχείο της Ιεράς Μητροπόλεως Διδυμοτείχου.

Σε συνεργασία με την Ιερά Μονή Κύκκου της Κύπρου, θα λειτουργεί καθημερινά από τις 9 το πρωϊ έως τις 11 το βράδυ, Έκθεση Φωτογραφίας με θέμα: «Τα χριστιανικά μνημεία στην κατεχόμενη Κύπρο: όψεις & πράξεις μιας συνεχιζόμενης καταστροφής», καθώς και Έκθεση Βιβλίου & Ειδών Ευλαβείας.

Όχι Ιεράς Συνόδου σε καύση νεκρών και σύμφωνο συμβίωσης


Κάθετα αντίθετα στην προώθηση των νομοσχεδίων για την καύση των νεκρών, για το σύμφωνο συμβίωσης και την προωθούμενη απαλλαγή μαθητών από το μάθημα των θρησκευτικών, παρουσιάζεται η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας Κύπρου.

Ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, που ανακοίνωσε την απόφαση των Αρχιερέων και σχολιάζοντας το σύμφωνο συμβίωσης για ομοφυλόφιλους, είπε ότι οι νόμοι δεν μπορούν να ανάγουν την εκτροπή σε κανόνα δικαίου.
H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής : Πρώτη εκατοντάδα των κεφαλαίων περί αγάπης.


 13. Όποιος αγαπά το Θεό, δεν μπορεί να μην αγαπήσει και κάθε άνθρωπο σαν τον εαυτόν του, αν και τον δυσαρεστούν τα πάθη εκείνων που δεν έχουν ακόμη καθαριστεί. Γι΄ αυτό και χαίρεται με αμέτρητη και ανέκφραστη χαρά για τη διόρθωσή τους.

14. Ακάθαρτη είναι η ψυχή που είναι γεμάτη από κακούς λογισμούς, από επιθυμία και μίσος.

15. Εκείνος που βλέπει και ίχνος μόνο μίσους μέσα στην καρδιά του, προς οποιονδήποτε άνθρωπο για οποιοδήποτε φταίξιμό του, είναι εντελώς ξένος από την αγάπη προς το Θεό. Γιατί η αγάπη προς το Θεό δεν ανέχεται διόλου το μίσος κατά του ανθρώπου.

ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ. ΤΑ ΣΑΘΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.

Ήτοι
Απαντήσεις εις όσα λέγουν, διαδίδουν και γράφουν οι Φιλοοικουμενισταί εναντίον των σημερινών Ομολογητών, κληρικών και λαϊκών, της Ορθοδόξου Πίστεως.

ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟΝ

Καψάλα   Αγίου  Όρους    1995.

Πρόλογος.
Ο μισόκαλος διάβολος, αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί μας, ο άσπονδος αυτός εχθρός του ανθρωπίνου γένους, αφού από την υπερηφάνειά του εξέπεσεν και εχωρίσθη από τον Θεόν, προσπαθεί πάντοτε και ποικιλοτρόπως, φθόνω κινούμενος, να απομακρύνη και τον άνθρωπο. Ιδιαίτερα εις την εποχήν μας επεστράτευσε όλες του τις δυνάμεις, και κάμνει μάλλον την τελικήν επίθεσιν εναντίον του ανθρωπίνου γένους και ειδικότερα κατά της Αγίας μας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Ίσως αυτό που αναφέρεται εις την ιεράν Αποκάλυψιν, το «ουαί εις την γην και την θάλασσαν, ότι κατέβη ο διάβολος προς υμάς έχων θυμόν μέγαν, ειδώς ότι ολίγον καιρόν έχει» (Αποκ. κεφ. ιβ: 12), να εκπληρώνεται τώρα.                                                                                                                               
Με την μεγάλην τεχνολογικήν πρόοδον και υλικήν ευημερίαν, επέτυχεν την αποστασίαν του ανθρώπου από τον Θεόν και τον οδηγεί εις την καταστροφήν. Πρωτοφανής αποστασία! Έφθασαν οι άνθρωποι να γυρίζουν γυμνοί εις τους δρόμους και να θεωρούν αυτό το κατάντημά τους ως εξέλιξιν! Να διαπράττουν με αναισχυντίαν παν είδος ακολασίας και αμαρτίας και να το θεωρούν αυτό ελευθερίαν, ή ως εκδήλωσιν ολοκληρωμένης αγάπης, ως θα έλεγον οι Νεορθόδοξοι! Εκεί όμως που κάνει την μεγάλην θραύσιν, είναι ο χώρος της Εκκλησίας μας. Με διάφορες σκοτεινές οργανώσεις, νέες αιρέσεις, νέες θρησκείες και πλάνες, προσπαθεί να την διαλύση. «Εν υστέροις καιροίς αποστήσονταί τινες της πίστεως—έγραφεν ο Απόστολος Παύλος—προσέχοντες πνεύμασι πλάνοις και διδασκαλίαις δαιμονίων» (Α΄ Τιμ. δ,1). Μία τέτοια αίρεσις ή μάλλον νέα θρησκεία, είναι και ο επάρατος Οικουμενισμός, η θρησκεία της «Νέας Εποχής», ή Εποχής του Υδροχόου, ως την ονομάζουν οι αφελείς αστρολόγοι. Οπαδοί της νέας αυτής θρησκείας, δυστυχώς, είναι άνθρωποι που βρίσκονται εις τα ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια της Εκκλησιαστικής Ιεραρχίας, με αποτέλεσμα να παρασύρουν πολλούς κληρικούς και λαϊκούς εις την πλάνην τους. Η αντίστασις κατά της μεγάλης και καταστροφικής πνευματικής αυτής νόσου είναι ελαχίστη. Υπάρχουν βέβαια πολλοί που γράφουν, κηρύττουν και διαμαρτύρονται εναντίον του Οικουμενισμού, αλλά πρακτικά μέτρα, όπως, διακοπή μνημοσύνου και επικοινωνίας, ως διδάσκουν οι άγιοι Πατέρες μας, δεν λαμβάνουν. Επί πλέον δε, στρέφονται και εναντίον εκείνων που ακολουθούντες το παράδειγμα και την διδασκαλίαν των αγίων μας, διακόπτουν κάθε επικοινωνίαν Εκκλησιαστικήν με τους δεδηλωμένους Οικουμενιστάς. Αυτούς τους ανθρώπους ημείς τους ονομάζομεν Φιλοοικουμενιστάς, τους δε ολίγους που φυλάττουν την Εκκλησιαστικήν παράδοσιν και διδασκαλίαν, Ομολογητάς. Και δεν είναι καθόλου υπερβολική η τιμητική αυτή προσωνυμία, αν σκεφθή κανείς την μεγάλην ψυχολογικήν και κοινωνικήν πίεσιν που υφίστανται. Εις την παρούσαν μελέτην θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε εν συντομία εις όλα όσα λέγουν, γράφουν και διαδίδουν οι Φιλοοικουμενισταί, κατά των σημερινών Ομολογητών της Ορθοδόξου ημών Πίστεως.


H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του Αγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς)


Προβλέπων ο Κύριος δια της θείας παγγνωσίας Του πως θα χρησιμοποιή κάθε ένας από ημάς την χάριν Του και τα χαρίσματά Του, συμφώνως προς τούτο διανέμει τας δωρεάς Του: «Και ω μεν έδωκε πέντε τάλαντα, ω δε δύο, ω δε εν, εκάστω κατά την ιδίαν δύναμιν» (Ματθ. 25,15). Εν τούτοις, από τον προσωπικόν μας κόπον και την πολλαπλασίασιν των χαρισμάτων του Χριστού εξαρτάται η θέσις μας εις το ζωηφόρον και θεανθρώπινον σώμα του Χριστού, την Εκκλησίαν, την εκτεινομένην από της γης υπεράνω όλων των ουρανών. Καθ΄ όσον ο άνθρωπος ζη περισσότερον το πλήρωμα της χάριτος του Χριστού, κατά τόσον έχει μέσα του περισσότερα χαρίσματα του Χριστού και κατά τόσον πληρούται, ως σύσσωμος του Χριστού, με τας θεανθρωπίνους δυνάμεις τηε Εκκλησίας του Χριστού, του σώματός Του, με τας δυνάμεις αι οποίαι μας καθαρίζουν από κάθε αμαρτίαν, μας αγιάζουν, θεώνουν, θεανθρωποποιούν. Ταυτοχρόνως κάθε ένας από ημάς ζη μέσα εις όλους και δι΄ όλους, δι΄ αυτό και χαίρεται δια τα χαρίσματα των αδελφών, ιδιαιτέρως δε όταν αυτά είναι μεγαλύτερα από τα ιδικά του.


Συνεχίζεται.

Εκκλησία Κύπρου : Το πρόβλημα της απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των θρησκευτικών.


Η Ιερά Σύνοδος θεωρεί τον θόρυβο γύρω από τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών αδικαιολόγητο:
1.Το σύνταγμα αναφέρεται σε Παιδεία της Ελληνικής κοινότητας της Κύπρου η οποία και ανήκει στο Ορθόδοξο Χριστιανικό δόγμα. Όσοι άλλοι επιθυμούν μπορούν να μετέχουν αυτής της Παιδείας. Θέτοντας το μάθημα των Θρησκευτικών ως υποχρεωτικό και δίνοντας στο περιεχόμενό του μορφήν ομολογιακού χαρακτήρα, η Πολιτεία προσδιορίζει τον τύπο ανθρώπου που επιδιώκει η Παιδεία μας.

2.Το μάθημα των Θρησκευτικών, εκτός από γνωσιολογικό, είναι και ηθοπλαστικό μάθημα. Πέραν από το Ορθόδοξο δόγμα διδάσκονται τα βασικά γνωρίσματα των άλλων δογμάτων και των άλλων θρησκειών, καθώς και οι πανανθρώπινες αξίες. Σ’ ένα κόσμο όπου παρατηρείται υποχώρηση των πνευματικών, έναντι των υλικών αξιών, αδικούνται όσοι επιζητούν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών.
3. Διερωτώμαστε γιατί αυτή η στόχευση στο μάθημα των Θρησκευτικών και όχι σε άλλα μαθήματα. Πιστεύουμε ότι βασικός λόγος που ζητείται απαλλαγή από το μάθημα είναι η ευκολία των μαθητών. Στα πλαίσια της χρησιμοθηρικής Παιδείας, γονείς και μαθητές, θεωρούν ότι ευκολότερα θα επιδοθούν στα «χρήσιμα» σ’ αυτούς μαθήματα χωρίς το βάρος των Θρησκευτικών. Το πρόβλημα δεν θα υφίστατο αν όσοι μαθητές ζητούσαν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών ήσαν αναγκασμένοι να πάρουν, αντ’ αυτού, άλλο μάθημα.
4.Η επιδεικνυόμενη υπέρμετρη ευαισθησία προς τους αλλόθρησκους, κάποτε και σε μεμονωμένες περιπτώσεις, με την επίκληση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, νομίζουμε ότι αδικεί κατάφωρα τη συντριπτική πλειοψηφία των ελληνοκυπρίων μαθητών οι οποίοι βιώνουν την καταπάτηση θεμελιωδών δικαιωμάτων τους από την τουρκική κατοχή.
Η Ιερά Σύνοδος καλεί τον Υπουργό Παιδείας όπως κινηθεί στα πλαίσια των πιο πάνω παραμέτρων για επίλυση του αναφυέντος προβλήματος.

http://www.churchofcyprus.org.cy/article.php?articleID=2976

ΦΡΑΓΚΟΙ, ΡΩΜΑΙΟΙ, ΦΕΟΥΔΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑ


+πατήρ Ιωάννης Ρωμανίδης              
http://www.romanity.org/htm/im/w.gif 
      
           Μεταξύ των ετών 973-1003 και κυρίως μεταξύ του 1003-1009, οι Ρωμαίοι της Παπικής Ρωμανίας έκαναν γενναίες προσπάθειες να διατηρήσουν την ελευθερία και ανεξαρτησία τους από τον Φραγκικό φεουδαλισμό, έχοντας ή προσπαθώντας να έχουν δικούς τους Πάπες. Τουλάχιστον τούτο έγινε μια φορά με τη βοήθεια του Ανατολικού Ρωμαϊκού στρατού, που είχε φθάσει στη Ρώμη και εισέλθει στην πόλη. Οι Γερμανοί αυτοκράτορες όμως, επινόησαν μια προσωρινή μέθοδο για να κρατήσουν ειρηνικούς τους Ρωμαίους, επικυρώνοντας την εκλογή Ρωμαίων παπών της οικογενεία των Τουσκουλάνων, η οποία εξασφάλιζε το θρόνο για τον εαυτό της, σε αντάλλαγμα της προδοσίας προς την Κωνσταντινούπολη και προς την Ορθοδοξία της, που αντιπροσωπευόταν από την οικογένεια Κρεσέντι. Παρά ταύτα κι αυτή η προσωρινή υποκρισία καταργήθηκε με τη Σύνοδο της Σούτρης το 1046. Από τότε και στο εξής οι Γερμανοί πάπες διορίζονταν πάλι από τους Γερμανούς αυτοκράτορες, ώσπου οι Νορμανδοί έγιναν ο αποφασιστικός παράγοντας, που επέτρεψε στους μεταρρυθμιστές Φράγκους να αποσπάσουν τον παπισμό από τους Γερμανούς αυτοκρατορικούς. Ακόμη και οι Ιταλοί πάπες, όπως ο Γρηγόριος Ζ', κατάγονται από τον Φραγκικό στρατό κατοχής, που εγκαταστάθηκε στην Ιταλία την εποχή του Καρλομάγνου. Δεν είναι περίεργο, οτι η Βεατρίκη και η Ματίλδη, σύζυγος και θυγατέρα αντίστοιχα του Βονιφατίου Β', μαρκησίου της Τοσκάνης, θα γίνονταν οι μεγάλες υποστηρίκτριες του μεταρρυθμισμένου Παπισμού, αφού ανήκαν σε μια επίσης Φραγκική οικογένεια, που είχε εγκατασταθεί εκεί από τόν ένατο αιώνα.

       
     Συνεχίζεται.

Θα μιανθεί το θυσιαστήριό μου

Μ. Αντώνιος :
«Παιδιά μου είναι καλύτερα να πεθάνω, πριν να συμβούν όσα είδα στην οπτασία. Θα πέσει στην Εκκλησία η οργή του Θεού, και θα παραδοθεί σε ανθρώπους που είναι άλογα κτήνη. Είδα την Αγία Τράπεζα του ναού, στο Κυριακό της σκήτης να περικυκλώνεται σ' όλες της πλευρές από μουλάρια, τα οποία κλωτσούσαν και χοροπηδούσαν, όπως συνηθίζουν να κάνουν αυτά τα άλογα κτήνη. Είδατε και αντιληφθήκατε πως εστέναζα προηγουμένως; Το έκανα γιατί άκουσα φωνή που έλεγε: «Θα μιανθεί το θυσιαστήριό μου». 



Τότε ένας ησυχαστής μου υπενθύμισε την περίπτωση του ασκητού πού, μετά την άλωση τής Κωνσταντινουπόλεως, είδε επάνω στήν αγία Πρόθεση ερειπωμένου Ναού, μία γουρούνα με τα νεογνά της και άρχισε να κλαίει και νά οδύρεται. Τότε ενεφανίσθη Άγγελος Κυρίου και του λέγει· Αββά, τί κλαίεις; Γνωρίζεις ότι, αυτό πού είδες, είναι πιο ευάρεστον στόν Κύριον από την αναξιότητα τών ιερέων, πού λειτουργούσαν; Και ο Αγγελος εγένετο άφαντος.